Την αποκάλυψη του ενδιαφέροντος της ιαπωνικής εταιρείας να γυρίσει στο WRC έκανε ο πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ μπιν Σουλαγέμ, χθες στο πλαίσιο του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις – λέγοντας πως οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών εξελίσσονται αισιόδοξα.
Στις συζητήσεις αυτές, καθώς και στην προσπάθεια της Subaru για την επιστροφή στο WRC, προσφέρει τη βοήθειά της και η Toyota – μέσω του επίτιμου προέδρου της, Άκιο Τογιόντα. Ο Ιάπωνας είναι ένθερμος υποστηρικτής του WRC, ενώ η Toyota έχει στην κατοχή της ένα μέρος των μετοχών της Subaru και μαζί έχουν βγάλει στην αγορά κοινά αυτοκίνητα, όπως το Toyota GR86 / Subaru BRZ ή τα ηλεκτρικά Toyota bZ4X / Subaru Solterra.
Ο Μοχάμεντ μπιν Σουλαγέμ είπε, συγκεκριμένα: “Δεν είναι μυστικό ότι είχα μια καλή συνάντηση με τον κ. Άκιο Τογιόντα. Τον ρώτησα τι μπορούμε να κάνουμε για να προσελκύσουμε κατασκευαστές στο WRC και άκουσα έναν παθιασμένο άνθρωπο – και ανέφερε τη Subaru.
Τους ανήκει ένα ποσοστό της Subaru και θα υποστήριζαν μια πρωτοβουλία για να μπει η Subaru. Κι αισθάνομαι πως κάποιος σαν εκείνον όταν μιλάει, μιλάει με αυτοπεποίθηση. Ελπίζω πως κάτι από αυτά θα αποδώσει καρπούς. Αισθάνομαι πως είναι καλό να έχουμε περισσότερους κατασκευαστές”.
Η καλύτερη ευκαιρία για την είσοδο της Subaru στο WRC είναι η αλλαγή των κανονισμών του σπορ το 2027, όπου όλα τα εργοστάσια θα ξεκινήσουν από το μηδέν και πάλι. Προς το παρόν το Πρωτάθλημα έχει δύο πλήρεις κατασκευαστές, τις Toyota και Hyundai, και την ημι-εργοστασιακή υποστήριξη της Ford στη βρετανική ομάδα M-Sport.
Ωστόσο, για την είσοδο της Subaru το 2027 υπάρχει ένα εμπόδιο: στη γκάμα των αυτοκινήτων της η ιαπωνική εταιρεία δεν διαθέτει κάποιον κινητήρα στις προδιαγραφές κυλινδρισμού του WRC. Όμως, ο Μπεν Σουλαγέμ είπε ότι και σε αυτόν τον τομέα η Toyota μπορεί να παρέχει την υποστήριξή της στο εγχείρημα.
«Διαπιστώνω θετικά σημάδια από τον πρόεδρο της Toyota να πείσει τη Subaru να επιστρέψει και να της παρέχει και τον κινητήρα, καθώς το θέμα της Subaru είναι ο κινητήρας. Δεν είναι το αυτοκίνητο, αλλά ο κινητήρας τους. Και μπορώ να δω κάποιες αισιόδοξες ενδείξεις, ειλικρινά», τόνισε ο πρόεδρος της FIA.
Η Subaru αποχώρησε από το WRC στο τέλος του 2008, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Μέχρι τότε, μαζί της είχαν γίνει παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Κόλιν ΜακΡέι (1995), Ρίτσαρντ Μπερνς (2001) και Πέτερ Σόλμπεργκ (2003), ενώ για εκείνοι είχαν οδηγήσει κι άλλοι σπουδαίοι θρύλοι του σπορ όπως οι Γιούχα Κάκνουνεν, Τόμι Μάκινεν και Κάρλος Σάινθ.
Παρότι όμως έφυγε από τη WRC η εταιρεία δεν έφυγε από τα ράλι, συμμετέχοντας μέσω της εταιρείας Subaru Motorsports USA στο αμερικανικό πρωτάθλημα ράλι. Τον καιρό που συμμετείχε στο WRC το αγωνιστικό της πρόγραμμα επιμελούνταν η βρετανική αγωνιστική ομάδα Prodrive.
ΠΗΓΗ: sport24.gr