playsports.gr
FORMULA 1ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

H Ferrari πυροδότησε στο Μαρανέλο τον κινητήρα του 2026

Κοινοποίηση

Δύο χρόνια πριν τεθούν σε ισχύ οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί των κινητήρων της Formula 1, η Scuderia ολοκλήρωσε την αρχική κατασκευή της υβριδικής της μονάδας ισχύος και ξεκίνησε την εξέλιξή της στον πάγκο δοκιμών του εργοστασίου της.

Το 2012 η Mercedes είχε ολοκληρώσει δύο χρόνια νωρίτερα την πρώτη της υβριδική μηχανή, ενόψει της αλλαγής κινητήρων του 2024, και πέρασε τα επόμενα δύο χρόνια εξελίσσοντας την αξιοπιστία της επαναστατικής τεχνολογίας του split-turbo που θα την έκανε ανίκητη για την επταετία που ακολούθησε.

Παρότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν η μονάδα ισχύος της Ferrari θα έχει κάτι εξίσου επαναστατικό, η Scuderia θέλει να παρουσιαστεί εξίσου καλά προετοιμασμένη, με έναν απολύτως αξιόπιστο κινητήρα εξ αρχής, το 2026 που θα εφαρμοστεί η μεγάλη αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς.

Θυμίζουμε ότι σήμερα οι υβριδικοί κινητήρες του σπορ έχουν στο επίκεντρό τους τον θερμικό V6 Turbo 1.6 λίτρου, και μαζί δύο ηλεκτροκινητήρες που παίρνουν την ισχύ τους από τη μπαταρία όπου αποθηκεύεται η κινητική ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα (ηλεκτροκινητήρας MGU-K) και από τη θερμότητα του Turbo (ηλεκτροκινητήρας MGU-H).

Το 2026 η γεννήτρια MGU-H θα καταργηθεί, και παρότι θα παραμείνει μόνο η MGU-K το 50 τοις εκατό της ισχύος (350 kW, σχεδόν 500 ίπποι) του μονοθεσίου θα προέρχεται από την ηλεκτρική ενέργεια. Έτσι, τα αυτοκίνητα της F1 θα παραλληλιστούν τεχνολογικά ακόμα περισσότερο με τα αυτοκίνητα παραγωγής, που ρέπουν όλο και περισσότερο προς τον ηλεκτρισμό.


Σε αυτό το πλαίσιο, η Ferrari -σύμφωνα με δημοσίευμα της ιταλικής ιστοσελίδας Motorsport- κατάφερε να προλάβει να θέσει για πρώτη φορά σε λειτουργία τη μονάδα ισχύος της για το 2026 πριν φύγει το 2023, και πριν κλείσει το εργοστάσιο του Μαρανέλο για τα Χριστούγεννα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι αρχικές εντυπώσεις των μηχανολόγων στο εργοστάσιο της Ferrari ήταν θετικές. Κι έτσι ξεκίνησε καλά το πρόγραμμα του κινητήρα του 2026, στο οποίου ηγούνται οι Βολφ Τσίμερμαν και Ενρίκο Γκουαλτιέρι.

Το πρωτότυπο της μονάδας ισχύος που τοποθετήθηκε στον πάγκος δοκιμών είναι φυσικά το πρωτόλειο της Scuderia, και θα αλλάξει σημαντικά μέχρι ο κινητήρας αυτός να κάνει το ντεμπούτο του στην πίστα το Φεβρουάριο του 2026.

Μια πολύ σημαντική παράμετρος, στην οποία αφοσιώθηκαν οι μηχανολόγοι της Ferrari -όπως και των άλλων κατασκευαστών κινητήρων της F1, φυσικά- είναι η φάση της συμπίεσης και καύσης του μίγματος εντός των κυλίνδρων, λόγω της επίδρασης που θα έχει η μετάβαση σε 100% βιοκαύσιμα το 2026. Σε αυτόν τον τομέα η Scuderia επωφελείται από τη συνεργασία της με την αυστριακή AvL, που έχει εκτεταμένη εμπειρία για τη λειτουργία των υβριδικών κινητήρων.

Τα προσεχή δύο χρόνια, οι μηχανολόγοι στο Μαρανέλο θα ερευνήσουν πολλές και διαφορετικές κατευθύνσεις εξέλιξης του συγκεκριμένου πρωτοτύπου του κινητήρα, και στη διαδρομή θα δοκιμάσουν αρκετές διαφορετικές εκδοχές του.

Στο ίδιο δημοσίευμα γίνεται λόγος για ‘κλίμα αισιοδοξίας’ στο αγωνιστικό τμήμα της Ferrari σχετικά με τις φιλοδοξίες της ομάδας από το μονοθέσιο του 2024, το οποίο εντός των τειχών του Μαρανέλο έχει την κωδική ονομασία Project 676. Η επίσημη παρουσίασή του είναι προγραμματισμένη για τις 13 Φεβρουαρίου 2024, οκτώ μέρες πριν αρχίσει το μοναδικό τριήμερο δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν. Εκεί θα διεξαχθεί και το πρώτο GP της νέας χρονιάς, στις 29 Φεβρουαρίου-2 Μαρτίου 2024.

ΠΗΓΗ: SPORT24

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ο 17χρονος Τόμεκ Μπερκιέτα έχει πλέον το ταχύτερο σερβίς στο φετινό Australian Open

Κύπελλο Γυναικών LOCO, Άτκινσον-Μεταξά: «Είναι ένα ματς 50-50, αλλά η δική μας απόδοση θα κρίνει το τελικό αποτέλεσμα»

Το μπασκετικό και τηλεοπτικό πρόγραμμα της ημέρας: Ο Ολυμπιακός δοκιμάζεται εκτός έδρας κόντρα στην Μπάγερν, πού θα δείτε το παιχνίδι