Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο μοναδικός οδηγός με επιβεβαιωμένο μακροχρόνιο συμβόλαιο -μέχρι το τέλος του 2028- στην ομάδα του, Red Bull Racing, αλλά οι πληροφορίες από την Ιταλία μεταφέρουν με σχετική βεβαιότητα πια ότι και ο Σαρλ Λεκλέρ υπέγραψε -ή σύντομα θα υπογράψει- την επέκτασή του στη Ferrari μέχρι το τέλος του 2029.
Αν εξαιρέσουμε και τον Όσκαρ Πιάστρι, που έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2026 με τη McLaren, για όλους τους άλλους οδηγούς όλα είναι ανοιχτά για την προσεχή διετία καθώς τα συμβόλαιά τους λήγουν είτε στο τέλος του 2024 είτε του ’25.
Σημαντικό ρόλο στις αποφάσεις των ομάδων θα παίξει και η εκτενής αλλαγή των τεχνικών κανονισμών του 2026. Κάποιες από αυτές θα επιδιώξουν τη σταθερότητα, με οδηγούς που γνωρίζουν καλά και προσφέρουν συγκεκριμένα δεδομένα με γνωστή μεθοδολογία, για να κάνουν όσο το δυνατόν πιο ομαλά τη μετάβαση στα ολοκαίνουρια μονοθέσια του 2026.
Ο οδηγός που θα ανοίξει τη μεταγραφική παράσταση του 2024-’25 είναι ο Κάρλος Σάινθ, ενώ κεντρικούς ρόλους έχουν και οι Λάντο Νόρις και Άλεξ Άλμπον. Επίσης, δεν γνωρίζουμε αν πλέον -σε ηλικία 40 ετών- ο Λιούις Χάμιλτον θα θελήσει να παραμείνει στη F1 για το νέο πλαίσιο κανονισμών του 2026. Ας εξετάσουμε κάθε ομάδα ξεχωριστά:
Red Bull Racing
Ο Φερστάπεν έχει υπογράψει από το Μάιο του ’22 το συμβόλαιό του που λήγει στο τέλος του 2028, και ο ίδιος έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποχωρήσει μετά από αυτό. Αντιθέτως, το συμβόλαιο του Σέρτζιο Πέρεζ λήγει στο τέλος του ’24 και ήδη μια μεγάλη λίστα οδηγών εποφθαλμιά τη θέση του για το 2025. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο είναι η πιο προβεβλημένη επιλογή, όμως θα πρέπει να κάνει πολύ καλή σεζόν το 2024 για να κερδίσει τη θέση. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν το ενδεχόμενο η RBR να προσπαθήσει να πάρει τον Λάντο Νόρις από τη McLaren, ένα χρόνο πριν λήξει το συμβόλαιό του με την αγγλική ομάδα.
Ferrari
Η Scuderia φέρεται να εξασφάλισε τον Σαρλ Λεκλέρ μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αλλά τα πράγματα δεν είναι και τόσο ξεκάθαρα με τον Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός θέλει συμβόλαιο τουλάχιστον διετούς διάρκειας, ενώ η Ferrari ακούγεται ότι του προσφέρει μονοετές, με δική της οψιόν για το 2026. Αν δεν υπάρξει συμφωνία, οι τελευταίες πληροφορίες του ιταλικού Τύπου αναφέρουν το όνομα του Λάντο Νόρις, ενώ έχει ακουστεί και ο Άλεξ Άλμπον. Πάντως, δεν μπορεί να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο να επιλεγεί ο νεαρός Όλιβερ Μπέρμαν, που χαίρει μεγάλης εκτίμησης στο Μαρανέλο, και ίσως η Ferrari να τον τοποθετήσει για ένα χρόνο εμπειρίας στη Haas.
Mercedes
Πρόσφατα η ομάδα του Μπράκλεϊ ανακοίνωσε την επέκταση των συμβολαίων των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ μέχρι το τέλος του 2025. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο Ράσελ είναι η μακροχρόνια επένδυση της ομάδας, αλλά είναι και εντελώς άγνωστο αν ο Χάμιλτον θα θελήσει να συνεχίσει και μετά τα 40 χρόνια της ηλικίας του, το 2026. Ίσως να το κάνει, αν δεν έχει κατακτήσει το όγδοο πρωτάθλημα-ρεκόρ μέχρι τότε. Ο Λεκλέρ, που είχε ακουστεί για μια θέση στη Mercedes, μένει στη Ferrari όπως όλα δείχνουν, συνεπώς δεν αποκλείεται εδώ να υπάρξει μια έκπληξη με έναν κορυφαίο οδηγό για το 2026.
McLaren
Η McLaren έχει την πολυτέλεια να διαθέτει δύο από τους κορυφαίους οδηγούς της νέας γενιάς, τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι. Ο Αυστραλός έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2026, αλλά η ομάδα του Ουόκινγκ θα κάνει τα πάντα για να κρατήσει τον Νόρις και πέραν του 2025, μακριά από τις “σειρήνες” της Red Bull και της Ferrari. Ο ίδιος ο Νόρις έχει εκφράσει επανειλλημένα την επιθυμία του να μείνει στη McLaren. Αλλά σε περίπτωση αποχώρησής του, ακούγεται η ενδεχόμενη επιστροφή του Κάρλος Σάινθ – για το 2025 ή το ’26.
Aston Martin
Η ομάδα του Σϊλβερστοουν δείχνει διατεθειμένη να ανανεώσει το συμβόλαιό της με τον Φερνάντο Αλόνσο και πέραν του 2024, αν ο Ισπανός -που θα κλείσει τα 43 του το προσεχές καλοκαίρι- το θελήσει. Ο Λανς Στρολ, γιός του ιδιοκτήτη της ομάδας Λόρενς Στρολ, έχει διαρκές συμβόλαιο, όμως γράφεται ήδη στον ξένο Τύπο πως αν το ’24 δεν πλησιάσει την απόδοση του Αλόνσο ίσως να αντικατασταθεί. Το όνομα του Σάινθ έχει ακουστεί και εδώ, προκειμένου η Aston να δημιουργήσει ένα αμιγώς ισπανικό δίδυμο μαζί με τον Αλόνσο και να έχει έναν έμπειρο και ταχύ ηγέτη της ομάδας για το πέρασμα στην εποχή της Honda το 2026 – αν ο Αλόνσο αποχωρήσει μέχρι τότε. Ένα άλλο σενάριο που εξυφαίνεται είναι να πάει στο Σίλβερστοουν και ο Γιούκι Τσουνόντα μαζί με τη Honda, το 2026.
Alpine
Η αμιγώς γαλλική σύνθεση της Alpine ενδεχομένως να αλλάξει το 2025, μετά την λήξη των συμβολαίων των Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί. Πολλά θα εξαρτηθούν από τις αλλαγές στη διοίκηση της ομάδας και από τις αποφάσεις που θα ακολουθήσουν, καθώς η ομάδα του Ένστουν χρειάζεται να αναδομηθεί και να δείξει σημάδια βελτίωσης της απόδοσής της για να προσελκύσει το ενδιαφέρον κάποιου μεγάλου ονόματος. Όπως του Σάινθ, που έχει ακουστεί και εδώ, σε δημοσιεύματα περί ενδιαφέροντος της Alpine να αποκτήσει τον Ισπανό για να ηγηθεί της ομάδας της.
Williams
Κεντρικός στόχος της Williams είναι να καταφέρει να πείσει τον Άλεξ Άλμπον να παραμείνει στο Γκροβ και να μην παρασυρθεί από τις πιθανές “σειρήνες” της Ferrari και πολλών άλλων ομάδων που έχουν τον Αγγλο-Ταϊλανδό σε πολύ μεγάλη εκτίμηση, μετά την εντυπωσιακή φετινή του χρονιά. Η Williams έχει να του προσφέρει τη θέση του ηγέτη και τη δυναμική που ξεκίνησε φέτος με τον νέο διευθυντή Τζέιμς Βάουλς και τις νέες επενδύσεις της ιδιοκτήτριας της ομάδας, Dorilton Capital. Όμως είναι αυτό αρκετό για να πειστεί; Πολλά θα εξαρτηθούν από την ταχύτητα του μονοθεσίου του 2024. Ο Λόγκαν Σάρτζεαντ επίσης θα πρέπει το 2024 να πλησιάσει την απόδοση του Άλμπον για να κρατήσει τη θέση του και το ΄25.
Sauber
Οι Μπότας και Τσόου έχουν συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2024, αλλά για τα επόμενα χρόνια η ελβετική ομάδα -και φυσικά η Audi που σταδιακά παίρνει τον έλεγχό της- φέρεται να εξετάζει μια μεγάλη λίστα από οδηγούς. Για κάποιους, όπως για τον Κάρλος Σάινθ που πρωταγωνιστεί και εδώ, αυτή φαντάζει ως κίνηση μεγάλου ρίσκου, καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πώς θα αποδίδει η εργοστασιακή Audi το 2026. Μαζί με τον Ισπανό, έχει ακουστεί για τη Sauber/Audi και ο Εστεμπάν Οκόν, ενώ ο Μπότας είναι μια ασφαλής επιλογή για τη σταθερότητα που χρειάζεται το πέρασμα στους νέους κανονισμούς του 2026.
Alpha Tauri
Η δεύτερη ομάδα της Red Bull, που αναμένεται το 2024 να μετονομαστεί σε Racing Bulls, κράτησε τους Ρικιάρντο και Τσουνόντα για το 2024, αλλά για τα επόμενα χρόνια όλα είναι θολά. Ίσως δώσει την ευκαιρία στον Λίαμ Λόσον για μια πλήρη σεζόν στη F1, ή σε όποιον νέο οδηγό θελήσει να εξελίξει η Red Bull για το μέλλον. Στο τέλος του 2025, που θα λήξει η συνεργασία με τη Honda, ίσως λήξει και αυτή την ομάδας της Φαέντσα με τον Γιούκι Τσουνόντα.
Haas
Η αμερικανική ομάδα έκανε τη στροφή τα δύο τελευταία χρόνια από τους “πρωτάρηδες” σε έμπειρους οδηγούς, προκειμένου να περιορίσει το κόστος των ζηιμών από τους άπειρους οδηγούς και να κερδίσει βαθμούς. Παρόλα αυτά, ίσως η Ferrari τοποθετήσει στην Haas, με την οποία συνεργάζεται στενά, τον Όλιβερ Μπέρμαν το 2025 προκειμένου να του προσφέρει την εμπειρία για να βαδίσει στα χνάρια του Σαρλ Λεκλέρ.
ΠΟΤΕ ΛΗΓΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΘΕ ΟΔΗΓΟΥ ΤΗΣ F1
- Red Bull:Μαξ Φερστάπεν – 2028
- Red Bull: Σέρτζιο Πέρεζ – 2024
- Mercedes: Λιούις Χάμιλτον – 2025
- Mercedes: Τζορτζ Ράσελ – 2025
- Ferrari: Σαρλ Λεκλέρ – 2024
- Ferrari: Κάρλος Σάινθ – 2024
- McLaren: Λάντο Νόρις – 2025
- McLaren: Όσκαρ Πιάστρι – 2026
- Aston Martin: Φερνάντο Αλόνσο – 2024
- Aston Martin: Λανς Στρολ – [Απροσδιόριστο]
- Alpine: Εστεμπάν Οκόν – 2024
- Alpine: Πιέρ Γκασλί – 2024
- Williams: Άλεξ Άλμπον – 2024
- Williams: Λόγκαν Σάρτζεαντ – 2024
- Sauber: Βάλτερι Μπότας – 2024
- Sauber: Γκουάνιου Τσόου – 2024
- Alpha Tauri: Ντάνιελ Ρικιάρντο – 2024
- Alpha Tauri: Γιούκι Τσουνόντα – 2024
- Haas: Κέβιν Μάγκνουσεν – 2024
- Haas: Νίκο Χούλκενμπεργκ – 2024
ΠΗΓΗ: SPORT24