playsports.gr
FORMULA 1ΔΙΕΘΝΗΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πέντε θέσεις του Φρεντ Βασέρ για τη Ferrari του 2024

Κοινοποίηση

Ο Φρεντ Βασέρ συμπληρώνει έναν χρόνο στη διεύθυνση της Scuderia και η νέα Ferrari του 2024 θα είναι το πρώτο cavallino που θα έχει σχεδιαστεί υπό τη διοίκησή του. Κάπως έτσι τελειώνει η περίοδος χάριτος που απολάμβανε όλο το 2023, και πλέον αρχίζει να γίνεται πιο ασφυκτική η πίεση των αποτελεσμάτων.

Η διετία του ground effect βρήκε τη Ferrari με μεγάλες διακυμάνσεις απόδοσης. Από τις πρώτες νίκες του 2022, πέρασε στη μεγάλη κάμψη από το περσινό μέχρι το φετινό καλοκαίρι, και ξανά στην ανταγωνιστικότητα από το Σεπτέμβριο στο τελείωμα του 2023.

Όμως, η ανταγωνιστικότητα από το GP της Μόντσα και μετά δεν ήταν αρκετή για τη Scuderia, ώστε να κερδίζει επί ίσοις όροις τη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν – παρότι ήταν η μοναδική ομάδα που στέρησε μια νίκη από την RBR φέτος, με τον Κάρλος Σάινθ στη Σιγκαπούρη.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
O Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-23 στο GP Ιαπωνίας 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η ομάδα του Μαρανέλο, συνεπώς, πρέπει να κάνει ένα ακόμη βήμα για να διεκδικήσει τους τίτλους το 2024, όπως είναι ο μόνιμος στόχος της, και το βήμα αυτό πρέπει να είναι μεγαλύτερο από αυτό που θα κάνει το Μίλτον Κινς αυτό το χειμώνα.

Τα πρώτα στοιχεία από τον προσομοιωτή στο Μαρανέλο δείχνουν ότι το βήμα έχει γίνει, και ότι το “Project 676” του 2024 είναι ταχύτερο από το φετινό μονοθέσιο. Κι αυτό ακριβώς, η δημιουργία ενός ταχύτερου μονοθεσίου, βρίσκεται στον πυρήνα της βελτίωσης όλων των πτυχών της Scuderia για τη διεκδίκηση των πρωταθλημάτων, όπως εξηγεί παρακάτω ο Φρεντ Βασέρ. Ας δούμε τι είπε ο Γάλλος για πέντε διαφορετικές πτυχές της Ferrari, ενόψει τη σεζόν που ξεκινά στις 1-2 Μαρτίου 2024 στο Μπαχρέιν:

Για το νέο μονοθέσιο του 2024: Δεν ξέρω αν είναι αυτή η σωστή λέξη [σ.σ.: ότι το νέο μονοθέσιο θα είναι ‘επαναστατικό’]. Έχουμε τους ίδιους κανονισμούς ήδη για τρίτη χρονιά στη σειρά, δεν μπορείς να αλλάξεις ριζικά την κατάσταση. Επαναλαμβάνω, μιλάμε για δέκατα του δευτερολέπτου, αποζητούμε το 0,1” ή το 0,2% της βελτίωσης της απόδοσης. Σίγουρα, πρέπει να κάνουμε ένα βήμα, και δεν υποτιμώ το βήμα αυτό. Αλλάζουμε το 95% των εξαρτημάτων του αυτοκινήτου, συνεπώς ίσως μπορείτε να το θεωρήσετε αυτό ‘επανάσταση’. Αλλά δεν ξέρω αν όντως θα είναι.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Σαρλ Λεκλέρ & Κάρλος Σάινθ, Ferrari SF-23, GP Ιαπωνίας 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε κάθε λεπτομέρεια για να μας προσφέρει παραπάνω απόδοση. Μπαίνοντας στις λεπτομέρειες, δεν ήταν η φθορά των ελαστικών ο μόνος παράγοντας που μας κράτησε πίσω [φέτος]. Σε ορισμένους αγώνες χρειάστηκε να πιέσουμε περισσότερο [το μονοθέσιο] για να μείνουμε κοντά στους αντιπάλους μας, και αυτό είχε τις επιπτώσεις του. Δεν μπορούμε, λοιπόν, να κάνουμε πολλά περισσότερα για να διορθώσουμε τη διαχείριση των ελαστικών. Χρειαζόμαστε, απλώς, ένα ταχύτερο μονοθέσιο”.

Για τον απολογισμό του 2023 και τους στόχος για το ’24:
Κανείς δεν μπορεί να είναι χαρούμενος με όσα κάναμε στο ξεκίνημα της χρονιάς. Είχαμε πολλά θέματα αξιοπιστίας και εγώ ήμουν ο πρώτος που αναστατώθηκε από αυτό, και από την απόδοσή μας.

Αλλά, περισσότερο από κάθετί άλλο, η αντίδραση της ομάδας, η ικανότητα να κατακτούμε πολ ποζίσιονς, το γεγονός ότι απειλήσαμε τον Φερστάπεν σε ορισμένους αγώνες, ήταν ένα καλό βήμα, παρότι δεν είμαστε ικανοποιημένοι. Δεν χρειάζομαι τον κ. Βίνια [διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrari] ή τον κ. Έλκαν [πρόεδρο της Ferrari] να μου λέει κάτι. Δεν είμαι χαρούμενος με την 3η θέση, αυτό είναι ξεκάθαρο, αλλά είμαι παραπάνω από χαρούμενος με την αντίδραση της ομάδας και πιστεύω ότι αυτή η αίσθηση είναι κοινή για όλους”.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Φρεντ Βασέρ με τους μηχανικούς της Ferrari στη Σουζούκα SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Τώρα για τις απαιτήσεις [του 2024]: η απαίτηση είναι ότι είμαστε αφοσιωμένοι στους εαυτούς μας, κάνουμε ένα καλό βήμα εμπρός αλλά στο τέλος είναι πάντοτε θέμα σύγκρισης. Μπορείς να βελτιωθείς στο 100, αλλά αν οι άλλοι βελτιωθούν στο 120 θα φανείς ηλίθιος, αλλά βελτιωθούν στο 80 θα φανείς σαν υπερ-ήρωας.

Προς το παρόν το πιο σημαντικό είναι να συνεχίσουμε να πιέζουμε, να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε, να έχουμε και τους δύο οδηγούς μας στο επίκεντρο της διαδικασίας ώστε να εμπλέκονται πλήρως στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Μέχρι στιγμής βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν ξέρω αν οι άλλες ομάδες θα είναι λίγο-πολύ στην ίδια κατεύθυνση, θα το δούμε στο Μπαχρέιν.

Θέλουμε να βελτιωθούμε σε σχέση με το 2023. Περάσαμε έξι δύσκολους μήνες, μέχρι τον αγώνα της Μόντσα, αλλά αντιδράσαμε καλά. Είναι αλήθεια ότι οι απαιτήσεις του [Μπενεντέτο] Βίνια και της Ferrari ήταν υψηλότερες, αλλά εκτίμησε και τον τρόπο με τον οποίο η ομάδα αντιμετώπισε τα προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης αξιοπιστίας. Κερδίσαμε κάποιες πολ ποζίσιον, κερδίσαμε με τον Σάινθ στη Σιγκαπούρη και ωριμάσαμε στο δεύτερο μισό του πρωταθλήματος.

Το μάθημα που πήρα; Μου είχαν πει πως ‘θα δεις, στη Ferrari θα ξεκινήσεις της χρονιά καλά και μετά θα είναι καθοδική η πορεία’. Αλλά δεν συνέβη. Προσπάθησα να πιέσω τους ανθρώπους να πάρουν ρίσκα χωρίς να φοβούνται στις συνέπειες, διότι μόνο με πιο επιθετική προσέγγιση μπορείς να φέρεις αποτελέσματα – καθώς σήμερα ένα ή δύο δέκατα κάνουν τεράστια διαφορά στα αποτελέσματα. Αυτή θα είναι η φιλοσοφία μας και για του χρόνου. Πρέπει να πιέζουμε”.

Για τις αποφάσεις στρατηγικής στα GP: Φέτος κάναμε καλή δουλειά. Οι αποφάσεις στον τοίχο των πιτς ελήφθησαν ψύχραιμα, και υπήρχε ουσιαστική υποστήριξη από το εργοστάσιο. Δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να επεμβαίνω. Ορισμένες αποφάσεις που μπορεί απ’ έξω να φάνηκαν λανθασμένες, έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι ήμασταν αργοί. Όταν έχεις καλό ρυθμό αγώνα, όλα είναι πιο εύκολα”.

Για την αντιμετώπιση της Red Bull το 2024

Πιστεύω ότι θα υπάρξει περαιτέρω σύγκλιση της απόδοσης μεταξύ των ομάδων και κατά συνέπεια θα είναι δύσκολο για εκείνους να επαναλάβουν τη φετινή τους κυριαρχία. Στους τελευταίους αγώνες ήδη πλησιάζαμε. Ωστόσο, παραμένουν σε πλεονεκτική θέση. Πρέπει να δούμε πώς θα επανεκκινήσουν.

Με το οικονομικό καθεστώς του ορίου προϋπολογισμού είναι δύσκολο να ανακάμψουν αυτοί που κυνηγούν [να κλείσουν τη διαφορά από την κορυφή. Στο Μαρανέλο έχουμε τις υποδομές και εξαρτήματα που είναι τα καλύτερα των καλύτερων. Αλλά πρέπει να επενδύσουμε και στην ικανότητα να παράγουμε γρήγορα για το αυτοκίνητο νέα εξαρτήματα που να αποδίδουν”.

Για τον Μαξ Φερστάπεν

Φυσικά, κάθε διευθυντής θα τον ήθελε στην ομάδα του. Θα οδηγήσει για τη Ferrari μια μέρα; Έχει πολυετές συμβόλαιο, και εμείς δεν υστερούμε στον τομέα των οδηγών. Αλλά σε κάθε περίπτωση, ποτέ μη λες ποτέ…”

ΠΗΓΗ: SPORT24

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Παναθηναϊκός Β: Προπόνηση και αποστολή για την εντός έδρας αναμέτρηση με τον Διαγόρα Ρόδου

Ανακοίνωσε Φανγκ o ΠΑΟΚ

ΟΦΗ: Χωρίς Μπάκιτς και Πασαλίδη κόντρα στην Κηφισιά