Σε διάστημα λίγων ημερών η Mercedes F1 ανακοίνωσε την επέκταση των συμβολαίων του διευθυντή Τότο Βολφ και τώρα του Τεχνικού Διευθυντή Τζέιμς Άλισον, που επέστρεψε σε αυτή τη θέση στο μέσον του 2023 και θα συνεχίσει να ηγείται του τεχνικού τμήματος στο Μπράκλεϊ με στόχο την επιστροφή της ομάδας στην κορυφή της F1.
Ο Άλισον υπήρξε κομβικό στέλεχος της Renault και έπειτα της Ferrari, από την εποχή της κυριαρχίας του Μίκαελ Σουμάχερ. Έπειτα αναρριχήθηκε στην ιεραρχία της Scuderia, αλλά το 2017 “μετακόμισε” στη Mercedes F1 για να αναλάβει το ρόλο του Τεχνικού Διευθυντή. Στα χρόνια του στο Μπράκλεϊ τα μονοθέσια που υπέγραψε κατέκτησαν τέσσερα πρωταθλήματα οδηγών με τον Λιούις Χάμιλτον και πέντε κατασκευαστών.
Το 2021 θέλησε να κατεβάσει λίγο τους ρυθμούς του και πέρασε στο ρόλο του Διευθύνοντος Τεχνικού Συμβούλου. Τη θέση του πήρε ο Μάικ Έλιοτ, όμως τον Απρίλιο του 2023 -μετά από δύο καταστροφικά μονοθέσια της ομάδας- ο Άλισον επέστρεψε στην τεχνική διεύθυνση.
Ο Βολφ χαρακτήρισε τον Άλισον ως τον “πιο εντυπωσιακό τεχνικό ηγέτη στο σπορ μας, με πνεύμα μαχητή μαζί με την εμπειρία, τη γνώση και την αποφασιστικότητά του, που δεν έχει όμοιο. Από το 2017 που ήρθε ήταν ένας κρίσιμος σύμμαχος και συνεργάτης για μένα προσωπικά. Μπορούμε να διαφωνούμε ανοιχτά και με ειλικρίνεια, μια κουλτούρα της ομάδας μας που είναι ζωτικής σημασία για να αποδίδουμε στα καλύτερά μας”.
Με την επιστροφή του Άλισον η Mercedes θέλει να ακολουθήσει εντελώς διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία και κατεύθυνση από αυτές που είχε υιοθετήσει ο Έλιοτ, με στόχο να ξαναγίνει πρωταγωνίστρια της F1 μετά από δύο άνυδρα χρόνια με τα προβληματικά μονοθέσια W13 και W14. Κατά συνέπεια, η W15 του 2024 (που θα δούμε για πρώτη φορά στις 14 Φεβρουαρίου) θα είναι σχεδιασμένη από τον Άλισον, εν λευκώ.
“Είναι δύσκολο αυτή την περίοδο της σεζόν να είμαστε οτιδήποτε άλλο παρά φοβισμένοι, και ταυτόχρονα ενθουσιασμένοι, αυτά είναι τα συναισθήματα που έχεις πάντοτε”, είπε ο Άλισον μιλώντας για τη νέα σεζόν και τη W15. “Φαντάζομαι πως ακόμα στη Red Bull, μετά από ένα χρόνο τόσο καλής απόδοσης, δεν θα κοιμούνται ανέμελα στα κρεβάτια τους, διότι κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι θα φέρουν οι άλλες ομάδες.
Ωστόσο, αυτό για το οποίο μπορούμε να διαθέτουμε ελπίδες είναι ότι ορισμένα από τα κακά χαρακτηριστικά του πίσω μέρους του αυτοκινήτου μας θα είναι λίγο πιο φιλικά σε εμάς και η αίσθηση του αυτοκινήτου στο χειρισμό πιο ευτυχής. Όλα αυτά βρίσκονται στον προσομοιωτή, όμως έχουμε βάσιμες ελπίδες ότι έχουμε βελτιωθεί σε αυτούς τους τομείς”.
Ο Βρετανός συνέχισε: “Έπειτα, πρέπει να κάνουμε όλα τα τυπικά πράγματα, να κάνουμε το αυτοκίνητο ελαφρύτερο, καλύτερο στην παραγωγή άντωσης, και λίγο δυνατότερο από την άποψη της μονάδας ισχύος, με όσα επιτρέπουν οι κανονισμοί.
Ο χρόνος θα δείξει αν όλα αυτά είναι αρκετά, αλλά σε κάθε περίπτωση διαπιστώσαμε ορισμένα προβλήματα, κάναμε τις υποθέσεις μιας για τους λόγους των προβλημάτων αυτών και τα λύσαμε. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο ακριβείς ήμασταν με αυτή τη διάγνωση”, κατέληξε ο Άλισον.
Η διαπίστωση για την βελτίωση ή μη της απόδοσης της Mercedes, παρότι ο προσομοιωτής δείχνει κάτι τέτοιο, θα έρθει μόνο στο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης των φετινών μονοθεσίων στις 21-23 Φεβρουαρίου, στο Μπαχρέιν. Μία εβδομάδα αργότερα θα διεξαχθεί, επίσης στην πίστα του Σακίρ, το πρώτο GP του 2024, το Σάββατο 2 Μαρτίου.
ΠΗΓΗ: SPORT24