Ο Μαξ Φερστάπεν είχε να κερδίσει GP της Formula 1 (με εξαίρεση το Sprint του Τέξας) από την Ισπανία στο τέλος Ιουνίου, αλλά σήμερα επέστρεψε στις νίκες με ένα ρεσιτάλ οδηγικής αρτιότητας από την 17η θέση της εκκίνησης μέχρι την πρώτη του GP Βραζιλίας, 21ου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος.
Κι ενώ με την 17η θέση του στην εκκίνηση περιμέναμε να πάρει νέα τροπή η μάχη του τίτλου, υπέρ του Λάντο Νόρις, η μόλις 6η θέση του Άγγλου της McLaren μαζί με την απρόσμενη νίκη του Φερστάπεν έφερε όντως μια νέα τροπή – αλλά υπέρ του Ολλανδού: με αυτή τη νίκη ο Μαξ έκανε ένα άλμα για το φετινό πρωτάθλημα, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Βρετανό από τους 44 στους 62 βαθμούς.
Μετά από ένα από τα πιο επεισοδιακά GP των τελευταίων ετών, στο βροχερό Ιντερλάγκος, το βάθρο δίπλα στον Φερστάπεν έκλεισαν οι Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί που αξιοποίησαν άρτια την ευκαιρία της βροχής για την έκπληξη της χρονιάς από την Alpine, ενώ στην εξάδα ακολούθησαν οι Τζορτζ Ράσελ, Σαρλ Λεκλέρ και Λάντο Νόρις.
Το GP Βραζιλίας με μια ματιά
- Από την αρχή ως το τέλος ο αγώνας ήταν βροχερός. Όλοι εκκίνησαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής.
- Στην εκκίνηση ο Ράσελ πέρασε τον Νόρις για την 1η θέση.
- Ο Φερστάπεν ανέβηκε στον πρώτο γύρο από την 17η στην 10η θέση, και μέχρι τον 20ό στην 6η θέση.
- Το τετ-α-κε του Χούλκενμπεργκ επέφερε καθεστώς VSC. Οι Ράσελ, Νόρις μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, οι Οκόν-Φερστάπεν-Γκασλί έμειναν στην πίστα, στις τρεις πρώτες θέσεις.
- Λίγο αργότερα το σφοδρό ατύχημα του Κολαπίντο διέκοψε τον αγώνα με κόκκινες σημαίες.
- Στη διακοπή οι Οκόν-Φερστάπεν-Γκασλί άλλαξαν ελαστικά κι έτσι παρέμειναν στην κορυφή.
- Μόλις επανεκκίνησε ο αγώνας ο Οκόν κράτησε εντυπωσιακά την πρωτοπορία από τον Φερστάπεν.
- Λίγο αργότερα το ατύχημα του Σάινθ προκάλεσε καθεστώς οχήματος ασφαλείας.
- Στη νέα επανεκκίνηση αμέσως ο Φερστάπεν πέρασε τον Οκόν, ενώ ο Νόρις γλίστρησε στην πρώτη στροφή εκτός πίστας και έπεσε από την 4η στην 7η θέση.
- Οι Ράσελ, Λεκλέρ έκλεισαν την πεντάδα, καθώς ο Λεκλέρ ατύχησε να αλλάξει ελαστικά πριν το VSC.
- Ο Πιάστρι έδωσε την 6η θέση στον Νόρις, και στο τέλος ο Αυστραλός έπεσε στην 8η λόγω ποινής 10’’ για ένα συμβάν στην εκκίνηση.
Η εξέλιξη του αγώνα
Η πρώτη εκκίνηση του GP Βραζιλίας αναβλήθηκε όταν ο Λανς Στρολ βγήκε εκτός πίστας στην Στροφή 4, κατά τον γύρο σχηματισμού και προκάλεσε ζημιά στην Aston Martin, πριν κολλήσει στην αμμοπαγίδα στην προσπάθειά του να επιστρέψει.
Ακολούθησε καθυστέρηση 10 λεπτών, και όταν πια ο αγώνας ξεκίνησε μετά από άλλον έναν γύρο σχηματισμού ο Ράσελ εκκίνησε καλύτερα από τον Νόρις (που είχε πολύ σπινάρισμα όταν έσβησαν τα 5 κόκκινα φώτα) και έτσι ο οδηγός της Mercedes έστριψε πρώτος μπαίνοντας στο πρώτο σικέιν Senna S.
Παράλληλα, μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου ο Φερστάπεν ξεκίνησε τη μεγάλη του προέλαση ανεβαίνοντας από την 17η στην 10η θέση, με προσπεράσεις κυρίως στην Στροφή 1. Στην κορυφή, οι Ράσελ και Νόρις από τους Τσουνόντα, Οκόν και Λεκλέρ που ακολουθούσαν.
Χάνοντας σε τελική ταχύτητα στην ευθεία (λόγω των ρυθμίσεων υψηλότερης άντωσης της McLaren) ο Νόρις δεν μπορούσε να απειλήσει τον Ράσελ για την πρωτοπορία. Πιο πίσω, μέχρι τον 15ο γύρο ο Φερστάπεν είχε φτάσει τον Λεκλέρ, αλλά έμεινε κολλημένος για αρκετή ώρα πίσω από τη Ferrari, στην 6η θέση.
Καθώς περί τον 25ο γύρο η βροχή άρχισε να εντείνεται, ο Λεκλέρ ήταν ο πρώτος που ρίσκαρε να μπει στα πιτς για ένα φρέσκο σετ ενδιάμεσης βρόχινης γόμας.
Αλλά ο αγώνας πήρε διαφορετική τροπή όταν ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έχασε τον έλεγχο κι έκανε τετ-α-κε στη στροφή 1. Ο αγώνας μπήκε, τότε, σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC), υπό το οποίο οι πρωτοπόροι Ράσελ, Νόρις έκαναν το πιτ-στοπ τους στο τέλος του 28ου γύρου.
Ο Οκόν και ο Φερστάπεν δεν τους ακολούθησα, όπως και ο Γκασλί στην άλλη Alpine, και παρότι αυτό έδειχνε παράλογο εκείνη τη στιγμή τους δικαίωσε λίγο αργότερα, όταν ο αγώνας θα διακόπτονταν από το ατύχημα του Φράνκο Κολαπίντο.
Πριν συμβεί το ατύχημα, η βροχή είχε αρχίσει να δυναμώνει, το Ιντερλάγκος άρχισε να μετατρέπεται σε ποτάμι, κι ο Νόρις βρήκε την ευκαιρία να περάσει τον Ράσελ για την 4η θέση. Αλλά πλέον η νεροποντή ήταν τόσο δυνατή, που οι οργανωτές αποφάσισαν να στείλουν στην πίστα το όχημα ασφαλείας.
Κατά τη διάρκεια αυτή, ο Φράνκο Κολαπίντο έχασε τον έλεγχο της Williams και προσέκρουσε ισχυρά στον τοίχο της πίστας, με αποτέλεσμα να βγουν οι κόκκινες σημαίες και ο αγώνας να διακοπεί.
Η καθυστέρηση κράτησε 25 λεπτά, κατά την οποία -με τα μονοθέσια ακινητοποιημένα στα πιτς- ο Οκόν, ο Φερστάπεν και ο Γκασλί μπόρεσαν να βάλουν τα φρέσκα του ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά χωρίς να χάσουν θέσεις και χρόνο με ένα πιτ-στοπ στη διάρκεια του αγώνα.
Στην επανεκκίνηση ο Οκόν άφησε εύκολα πίσω του τον Φερστάπεν και απέκτησε προβάδισμα 3.3 δευτερολέπτων σε λίγους γύρους. Ωστόσο τότε ένα νέο ατύχημα, του Κάρλος Σάινθ στον 39ο γύρο, έφερε ξανά στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας και εκμηδένισε τις διαφορές.
Μόλις αυτό αποχώρησε από την πίστα, ο Φερστάπεν έκανε την περίτεχνή του κίνηση στον Οκόν για να τον περάσει στην πρώτη στροφή, όπου ο Νόρις γλίστρησε υπό πίεση από τον Λεκλέρ εκτός πίστας με αποτέλεσμα ο Άγγλος της McLaren να πέσει στην 7η θέση.
Λίγο αργότερα, ο Λεκλέρ πέρασε τον Ράσελ για την 4η θέση, αλλά μετά από δική του έξοδο από την πίστα ο Μονεγάσκος έπεσε και πάλι στην 5η θέση – ενώ ο Πιάστρι απλόχερα έδινε την 6η θέση του στον Νόρις, για τη μάχη του τίτλου.
Ο Φερστάπεν απομακρύνθηκε με μια σειρά από ταχύτερους γύρους, αποκτώντας προβάδισμα πάνω από τρία δευτερόλεπτα 20 γύρους πριν το τέλος – για να τερματίσει τελικά με διαφορά 19,3 δευτερολέπτων. Σε όλη αυτή την περίοδο δεν έβρεξε παρά μόνο στο τέλος του αγώνα, αλλά πλέον η βροχή δεν ήταν αρκετή για να αλλάξει πολλά.
Μέχρι την καρό σημαία ο Γκασλί άντεξε στις πιέσεις του Ράσελ, ενώ ο Πιάστρι τερμάτισε 7ος αλλά έπεσε 8ος λόγω ποινής 10 δευτερολέπτων που έλαβε για σύγκρουση με τον Λίαμ Λόσον πριν από την κόκκινη σημαία. Ο Νεοζηλανδός κατέκτησε την ένατη θέση, κρατώντας τον Χάμιλτον (που είχε πολλές μικροεξόδους πριν τη διακοπή) και τον Πέρεζ με επιτυχία πίσω του στο τέλος.
Ο Άλεξ Άλμπον δεν συμμετείχε καθώς δεν ήταν εφικτό να επιδιορθωθεί η Williams από τη ζημιά που έγινε στο σφοδρό του ατύχημα στις δοκιμές κατάταξης, νωρίτερα σήμερα.
Το GP Βραζιλίας έβαλε τέλος σε αυτή την τριάδα αγώνων, στην αμερικανική ήπειρο. Ακολουθεί η επόμενη, των τριών τελευταίων αγώνων της σεζόν που θα κρίνει τους πρωταθλητές, με πρώτη συνάντηση το GP του Λας Βέγκας στις 21-23 Νοεμβρίου.