Δύο χρόνια μετά το θρίαμβό του στην Ελλάδα, στην επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στο παγκόσμιο στερέωμα, ο Κάλε Ροβάνπερα κέρδισε και στην επέτειο των 70 ετών του αγώνα για να κάνει ένα κρίσιμο βήμα διατήρησης του στέμματος του παγκόσμιου πρωταθλητή.
Ο νεαρός Φινλανδός της Toyota πέτυχε στον 10ο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2023 την τρίτη φετινή του νίκη, και μαζί με τους 5 βαθμούς που πήρε από τον πρώτο χρόνο και στην τελευταία Power Stage αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα από τον δεύτερο -του Ακρόπολις, της Power Stage και του πρωταθλήματος- Έλφυν Έβανς στους 33 βαθμούς.
Ο Ροβάνπερα ξεκίνησε τον αγώνα κερδίζοντας την Υπερειδική της Πέμπτης στην πλατεία Νερού του φαληρικού Δέλτα, αλλά την Παρασκευή πλήρωσε το τίμημα της πρώτης του θέσης εκκίνησης στις Ειδικές και έχασε την επαφή με τη μάχη των Τιερί Νεβίλ της Hyundai και Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota για τη νίκη.
Όλα κυλούσαν οριακά στη μάχη του Βέλγου με τον Γάλλο για τη φετινή νίκη στη χώρα μας, μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου (9/9) που επήλθε η πλήρης ανατροπή: στο απογευματινό loop των τριών Ειδικών της ημέρας αρχικά ο Νεβίλ και έπειτα ο Οζιέ έσπασαν την ανάρτηση των i20 N Rally1 και GR Yaris Rally1 αντίστοιχα, με αποτέλεσμα να τεθούν εκτός μάχης.
Τα δύο αυτά συμβάντα του δεύτερου απογεύματος του αγώνα άφησαν τον Ροβάνπερα -που βρισκόταν μέχρι τότε στην τρίτη θέση- στην κορυφή του αγώνα στη διανυκτέρευση του Σαββάτου, με τεράστια διαφορά άνω των 2 λεπτών από τους Ντάνι Σόρδο (Hyundai) και Έβανς που μονομαχούσαν για τη δεύτερη θέση.
Έτσι, ο νεαρός Φινλανδός δεν χρειάστηκε παρά να κάνει αγώνα συντήρησης και προστασίας του αυτοκινήτου του στις δύο πρώτες από τις σημερινές τρεις Ειδικές, πριν πιέσει για τους επιπλέον βαθμούς της Power Stage που έκλεισε τον αγώνα.
Το πέτυχε χωρίς το παραμικρό λάθος, κατακτώντας έτσι την 11η νίκη της καριέρας του – και ίσως την πιο άνετη από όλες. Αν και ο ίδιος είπε κάτι που παλιότερα είχε πει και ο Σεμπάστιαν Λεμπ: ότι είναι πολύ δύσκολο να πηγαίνεις αργά: “Δεν είναι και τόσο εύκολο όταν δεν έχεις την ταχύτητα και κανονικό ρυθμό“, είπε ο οδηγός της Toyota.
Στο μεταξύ, οι Σόρδο-Έβανς συνέχισαν τη μονομαχία τους μέχρι τέλους – η οποία ήταν πολύ κρίσιμη για τον Ουαλό, στην προσπάθειά του να κατακτήσει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του στο WRC. Στην πρώτη σημερινή (10/9) Ειδική, στη θρυλική “Ταρζάν”, ο Έβανς πήρε 9” από το Σόρδο και μαζί τη δεύτερη θέση, αλλά ο Ισπανός απάντησε στην επόμενη – στο πρώτο πέρασμα από τη “Γραμμένη”.
Ο Έβανς όμως ήταν ταχύτερος από τον Σόρδο στην Power Stage και διατήρησε τη δεύτερη θέση στον τερματισμό. Ο Ουαλός πήρε και 4 επιπλέον βαθμούς με τη δεύτερη θέση στην Ειδική αυτή, αλλά φεύγει από την Ελλάδα με υστέρηση 33 βαθμών από τον Ροβάνπερα στο πρωτάθλημα, τρεις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.
Μετά την εγκατάλειψή τους χθες το απόγευμα οι Νεβίλ και Οζιέ επέστρεψαν για τους έξτρα βαθμούς στην Power Stage, αλλά δεν τα κατάφεραν – σημειώνοντας τον 6ο και 7ο χρόνο αντίστοιχα. Τους υπόλοιπους 3-2-1 βαθμούς της πεντάδας κέρδισαν οι Οτ Τάνακ (M-Sport Ford), Σόρδο και Εσαπέκα Λάπι (Hyundai).
Ο Τάνακ θα ήταν δεύτερος στον αγώνα αν ένα πρόβλημα στην τρόμπα νερού δεν του κόστισε 3:40 λεπτά ποινής την Παρασκευή, ενώ ο Λάπι είχε μια σειρά από ατυχίες όπως προβλήματα στο δυναμό και στο σύστημα μετάδοσης του Hyundai, καθώς και δύο κλαταρίσματα. Ο Εσθονός και ο Φινλανδός έκλεισαν την πεντάδα, εμπρός από τον Τακαμότο Κατσούτα με το τέταρτος Yaris Rally1 που επίσης δεν έμεινε μακριά από τους μπελάδες.
Ο Οζιέ, στο μεταξύ, έπεσε στη 10η θέση λόγω ποινής 2 λεπτών που του επεβλήθη διότι τόσο ο ίδιος όσο και ο συνοδηγός του Βινσέν Λαντέ δεν έδεσαν σωστά τις ζώνες τους μετά το συμβάν που είχαν στην τελευταία χθεσινή Ειδική -όπου έσπασε η ανάρτηση-, στο δεύτερο πέρασμα από το Ελευθεροχώρι.
Μετά τον ελληνικό αγώνα του WRC, το πρωτάθλημα ταξιδεύει τώρα εκτός Ευρώπης για το Ράλι Χιλής, στις 28 Σεπτεμβρίου – 1 Οκτωβρίου.
ΠΗΓΗ: sport24.gr