Ο Φερνάντο Αλόνσο μίλησε ανοιχτά για ορισμένες από τις πιο αδύναμες πτυχές της φετινής Aston Martin AMR23, αλλά το κυριότερο που είπε είναι ότι οι φετινοί πειραματισμοί της ομάδας του Σίλβερστοουν για την εξέλιξη του μονοθεσίου έδωσαν ορισμένα κρίσιμα δεδομένα για το σχεδιασμό και την εξέλιξη της AMR24 της νέας σεζόν.
Η Aston έχασε από το καλοκαίρι την καλή απόδοση που είχε στα πρώτα GP του 2023 διότι χρειάστηκε να αφαιρέσει μια εμπρός πτέρυγα με υπερβάλλουσα ελαστικότητα, και έπειτα διότι δοκίμαζε στην AMR23 ορισμένα από τα εξαρτήματα που εξέλισσε για το 2024. Αυτές οι δύο παράμετροι έπαιξαν σημαντικό ρόλο για τον εκτροχιασμό της ομάδας εκτός του βάθρου.
Μιλώντας για τα αδύναμα σημεία της AMR23 που η Aston πρέπει να λύσει στο μονοθέσιο του 2024 -σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα του ground effect είναι πολύ ευαίσθητα στις αλλαγές ρυθμίσεων και στις εναλλασσόμενες συνθήκες- ο Ισπανός είπε: “Νομίζω ότι πρέπει να βρούμε λίγη σταθερότητα. Ίσως ένα από τα πιο αδύναμα σημεία μας ήταν ότι το αυτοκίνητο έπρεπε να λειτουργεί μέσα σε ένα πολύ στενό πλαίσιο [ρυθμίσεων].
Είναι το ίδιο για όλους, αλλά εμείς φαίνεται πως πασχίζουμε λίγο, και θα είναι καλό αν μπορούμε να αποδίδουμε διαρκώς του χρόνου σε σταθερό επίπεδο. Επίσης, αν μπορούμε να βελτιώσουμε την ταχύτητά μας στην ευθεία – νομίζω πως αυτό ήταν, με βάση τους αριθμούς, το αδύναμο σημείο μας.
Ήμασταν πάντα λίγο αργοί στις ευθείες. Αν θέλαμε να έχουμε την ταχύτητα των άλλων έπρεπε να ρίξουμε αρκετά την πίσω πτέρυγα. Και μετά αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γινόμαστε αργοί στις στροφές, επίσης. Οπότε δεν μπορούσαμε να βγούμε από αυτόν τον φαύλο κύκλο μέσα στη χρονιά”.
Ο 42χρονος εξήγησε ότι αυτό το ‘στενό παράθυρο’ των ρυθμίσεων ήταν αποτέλεσμα της δοκιμής των εξαρτημάτων του 2024, και ότι αυτοί οι πειραματισμοί βοήθησαν την ομάδα να αποκτήσει μια πιο ξεκάθαρη κατεύθυνση για τη νέα χρονιά: “Πιστεύω ότι [το μικρό παράθυρο ρυθμίσεων] ήταν αποτέλεσμα εν μέρει της εξέλιξης του αυτοκινήτου.
Αλλά, όπως είπα, είναι το ίδιο για όλους όταν προσπαθείς να εξάγεις περισσότερη απόδοση από το αυτοκίνητο – πρέπει να θυσιάζεις κάποιες πτυχές για να κερδίσεις σε άλλες. Οπότε, αρχίζεις να στενεύεις από το παράθυρο. Όμως νομίζω ότι έχουμε κάποιες ιδέες για του χρόνου και όλα θα είναι καλύτερα”.
Όσο για τα στοιχεία του μονοθεσίου του ‘23 που θα ήθελε να συνεχιστούν και στην AMR24, συμπλήρωσε: “Το δυνατό μας σημείο ήταν η διαχείριση της φθοράς των ελαστικών. Τις Κυριακές το αυτοκίνητο είναι πάντα πολύ δυνατό. [Το ίδιο και] η εκτέλεση της στρατηγικής, το κίνητρο της ομάδας. Είμαστε μια χαρούμενη ομάδα, μια νεαρή ομάδα. Πανηγυρίζουμε κάθε αποτέλεσμα σαν νίκη και είναι σημαντικό να κρατήσουμε αυτή την ενέργεια για την επόμενη χρονιά”.
Πιστεύω ότι υπάρχουν ξεκάθαρες ενδείξεις για τα σημεία του αυτοκινήτου που δεν απέδωσαν σε ορισμένους αγώνες. Υπάρχουν, επίσης, διαφορετικές [σχεδιαστικές] φιλοσοφίες μεταξύ των ομάδων, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας, για τον τρόπο που προσπαθείς να αντλήσεις την απόδοση αυτών των αυτοκινήτων.
Νομίζω ότι τώρα, με όλους τους πειραματισμούς και τη γνώση από τη φετινή χρονιά, πιστεύουμε ότι μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα την κατεύθυνση της εξέλιξης του αυτοκινήτου – αν και όλα αυτά κινούνται διαρκώς”.
“Δεν υπάρχει κάποια μαγική συνταγή για να εξελίξεις το αυτοκίνητο. Αν υπήρχε, τότε θα ήταν πολύ εύκολο για όλους. Όμως, κάποια πράγματα που ίσως εμπιστεύεσαι τώρα, σε έξι μήνες -διότι ίσως η τάση των ομάδων για την κατεύθυνση της ροής του αέρα να αλλάξει- να είναι ξεπερασμένα. Οπότε πρέπει να το κοιτάζουμε αυτό”, πρόσθεσε.
“Το απαιτητικό πρόγραμμα είναι που θα στερέψει τη μπαταρία μου”
Στο μεταξύ, ο Αλόνσο κλήθηκε για άλλη μια φορά να μιλήσει για τη μελλοντική του αποχώρηση από τη Formula 1. Ο Ισπανός, που θα κλείσει τον Ιούλιο τα 43 χρόνια του, είπε ότι δεν είναι η ταχύτητά του εκείνη που θα του υπαγορεύσει πότε θα σταματήσει, διότι αισθάνεται “ακραία” αυτοπεποίθηση, αλλά η καταπόνηση από τους διαδοχικούς αγώνες του προγράμματος, που το 2024 θα έχει 24 GP – τα περισσότερα όλων των εποχών.
“Το να είσαι ανταγωνιστικός, να νιώθεις την ταχύτητα και να πηγαίνεις σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο γνωρίζοντας ότι πρέπει να τα κάνεις όλα τέλεια διότι υφίσταται η πιθανότητα του βάθρου ή της νίκης, αυτό σου δίνει μια πολύ διαφορετική προσέγγιση και διαφορετική αγάπη για όσα κάνεις και για την αφοσίωσή σου”, είπε ο Ισπανός.
“Έχω πει πολλές φορές, και πριν το 2018, ότι η ημέρα που θα σταματήσω να οδηγώ δεν θα έρθει όταν νιώσω ότι δεν έχω το κίνητρο για την οδήγηση ή την ταχύτητα. Αν νιώσω αργός μια μέρα, πιστεύω ότι θα είναι εύκολα αντιληπτό και δεν θα είμαι ικανοποιημένος με την απόδοσή μου, κι έτσι θα είμαι ο πρώτος που θα σηκώσει το χέρι του και θα πει ‘ήρθε η στιγμή [να σταματήσω]’.
Όμως δεν πιστεύω ότι θα έρθει αυτή η στιγμή. Ειλικρινά, έχω ακραία αυτοπεποίθηση για την απόδοσή μου. Μπορεί, από την άλλη, λόγω του απαιτητικού προγράμματος [των αγώνων] μια μέρα να νιώσω ότι ήρθε η ώρα – διότι υπάρχουν κι άλλα πράγματα στη ζωή. Η φετινή χρονιά ήταν πολύ απαιτητική, με 22 αγώνες και τη ματαίωση άλλων 2.
Του χρόνου, με το κανονικό πρόγραμμα 24 αγώνων, πρέπει να δούμε πώς θα είναι τα πράγματα. Έχω δει ότι υπάρχει μια τριάδα αγώνων (σ.σ.: στο τέλος του 2024, με τα GP του Λας Βέγκας, του Κατάρ και του Άμπου Ντάμπι). Είχα την εντύπωση ότι το Λας Βέγκας ήταν μόνο του. Αλλά είναι τρεις αγώνες μαζί. Αυτά τα πράγματα θα στερέψουν τη μπαταρία μου, όχι η οδήγηση”, κατέληξε ο Αλόνσο.
Λόρενς Στρολ: Κατηγορηματική διάψευση ότι αποχωρεί
Μένοντας στην Aston Martin, η ομάδα του Σίλβερστοουν κυκλώνεται τους τελευταίους μήνες από δημοσιεύματα ότι ο ιδιοκτήτης της, ο Καναδός δισεκατομμυριούχος Λόρενς Στρολ, σκέφτεται το ενδεχόμενο πώλησής της – έπειτα από την επιβεβαιωμένη απόφασή του να διαθέσει ένα μειοψηφικό πακέτο μετοχών στην επενδυτική εταιρεία Arctos Partners.
Ο Στρολ αγόρασε την -πτωχευμένη- ομάδα του Σίλβερστοουν το 2018, και από Force India τη μετονόμασε σε Racing Point και το 2021 σε Aston Martin F1, μετά την αγορά και της δημοφιλούς βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Έκτοτε προχώρησε σε γιγάντιες επενδύσεις στο εργοστάσιο, με νέα κτήρια, νέας αεροσήραγγα και τελευταίας τεχνολογίας προσομοιωτή, καθώς και σε εκτενή αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού της.
Ένα μερίδιο της Aston Martin F1 ανήκει στον συν-ιδιοκτήτη και διευθυντή της Mercedes F1, Τότο Βολφ, και παρότι πρόσφατα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο Αυστριακός σκέφτεται να πουλήσει το μερίδιό του από την πρώτη, σε μια εποχή που η αξία των ομάδων της F1 έχει εκτοξευθεί, ο Λόρενς Στρολ δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν σκοπεύει να κάνει το ίδιο.
“Δεν πας να ξοδέψεις εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες, να χτίσεις το σπουδαιότερο νέο εργοστάσιο της Formula 1 και να προσλάβεις 400 από τους καλύτερους εργαζόμενους, αν πρόκειται να εγκαταλείψεις τη δουλειά”, δήλωσε ο Καναδός επιχειρηματίας στους New York Times.
“Δεν μπορεί να απέχει περισσότερο από την αλήθεια ότι μπορεί να με ενδιαφέρει να μην είμαι ο κάτοχος του πλειοψηφικού πακέτου αυτής της ομάδας για πολύ καιρό ακόμα, και το ίδιο ισχύει και για την εταιρεία των εμπορικών αυτοκινήτων. Δεν πηγαίνω πουθενά. Σκοπεύω να διοικώ αυτές τις εταιρείες για πολλά χρόνια. Είμαι στο ξεκίνημα του ταξιδιού και με τις δύο”, κατέληξε ο Λόρενς Στρολ.
Θυμίζουμε ότι η Aston Martin F1 έχει θέσει πενταετές πλάνο υπό τον Στρολ για την κατάκτηση των τίτλων της Formula 1, και το 2026 θα αποκτήσει πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη στον τομέα των κινητήρων από τη νυν πρωταθλήτρια Honda, η οποία θα περάσει από το Μίλτον Κινς και τη Red Bull Racing στο Σίλβερστοουν και στην Aston.
ΠΗΓΗ: SPORT24